Digital innovation
Digitale strategie
In een digitale strategie komen user experience, brand, social, mobile, content, seo, marketing en analytics allemaal samen. Met het bepalen van de digitale strategie geven we antwoord op de vraag welke digitale middelen ingezet zullen worden om de strategische doelen van een bedrijf te behalen. Die strategie beschrijft de wijze waarop we een merk, product of dienst online in de kijker spelen én houden. Vaak werken we met een multichannelstrategie. Op basis van de (gewenste) positionering en gebruikmakend van onder meer customer journeymaps en persona's bekijken we welke kanalen aansluiten bij het mediagebruik van jouw doelgroep. In de digitale strategie leggen we de wijze vast waarop digitale middelen - zoals website, social media, online advertising, e-mailmarketing etc. - het beste kunnen worden ingezet. De digitale tools kunnen zowel intern als extern gericht zijn. Doordat ze verbonden zijn met bedrijfsprocessen en de skills van medewerkers, kunnen ze niet los van de bedrijfsstrategie worden gezien.
Digitale tools zijn zo krachtig dat ze verschuivingen in het bedrijfslandschap veroorzaken. Omdat de digitale strategie de manier waarop bedrijven met elkaar concurreren, wie er succesvol zal zijn en wie niet verandert, is de kwaliteit van jouw digitale strategie cruciaal voor het succes en mogelijk zelfs voor het overleven van jouw organisatie. Zuiderlicht helpt je graag bij het opstellen en uitvoeren van de digitale strategie.
Je digitale strategie ontwikkelen of optimaliseren.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?