Digital innovation

Online advertentiestrategie

Een online advertentiestrategie vormt vaak een onderdeel van de digitale strategie. De kracht van online adverteren zit hem in het feit dat het mogelijk is om zeer specifiek te targeten op doelgroepen, bijvoorbeeld op basis van interesses, demografie en surfgedrag. Social mediakanalen zoals Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en Snapchat bieden interessante advertentiemogelijkheden om in beeld te komen bij de doelgroep. Daarnaast kan het interessant te zijn om te adverteren in zoekmachines op basis van zoekwoorden, waarbij Google Ads (voorheen Google Adwords) de bekendste vorm is. Vaak is het een kwestie van elkaar aanvullende campagnes. Deels proberen we in beeld te komen bij de doelgroep, deels proberen we de zoekvragen zoveel mogelijk op te vangen. Mensen die via Google Ads op de website komen, kunnen nog een keer worden geretarget via Facebook en andersom. De mogelijkheden zijn enorm. En dan hebben we het niet eens gehad over online advertorials, Youtube-advertising, affiliate-marketing en online banners.

In een online advertentiestrategie werken we een gebalanceerde mix van advertentiekanalen (en de bijbehorende boodschappen) uit. We doen een voorstel voor in te zetten budgetten en kijken vooral ook naar verwachte resultaten. We stellen KPI’s (key performance indicators) vast en rekenen door wat de kosten per klik of weergave mogen zijn om een campagne rendabel te maken. We sturen hierbij zoveel mogelijk op ROAS: Return On Advertising Spend. Het interessante is dat zodra we een campagne hebben die winstgevend is, we de budgetten kunnen verhogen om de opbrengst verder te vergroten.

Terug naar overzicht
Krista_p.jpg
Krista Lahaye
Communicatieadviseur / Project Manager

In beeld komen bij jouw doelgroepen.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?