Schrijen-Lippertz huisstijl

Stijl benadrukt ware aard

Drukkerij Schrijen-Lippertz symboliseert de nieuwe start van het bedrijf in 2015, met een nieuwe huisstijl. De stijl is gebaseerd op de drie zaken die bij het vervaardigen van drukwerk de hoofdrol spelen: papier, pers en inkt. Belangrijk in de positionering is dat de drukkerij zich nadrukkelijk presenteert als drukkerij. Daarom plaats ten we bij het logo het woord 'Drukkers'. Daarmee wil het bedrijf uitdragen dat het gelooft in de kracht van drukwerk. Voor bepaalde vormen van communicatie is dat nu eenmaal het beste middel. Maar ook omdat drukwerk aanwezig is en in de stroom digitale berichten extra opvalt. En omdat je iets aan papier kunt toevertrouwen om te bewaren en koesteren. En niet in de laatste plaats omdat drukwerk zo overweldigend mooi kan zijn.


De basis-reputatie die het bedrijf de afgelopen 80 jaar verkreeg moest zodanig worden geactualiseerd dat het merk Schrijen-Lippertz ook een rijke toekomst heeft. Leidend in de totstandkoming van de nieuwe stijl zijn kenmerken als stoer, fris en trots. Het bedrijf levert gewoon goed drukwerk. Gewoon een goede drukker. De stijl kwam tot leven in alle mogelijke correspondentiemiddelen, wagenpark, een to the point brochure en website.

Schrijen-Lippertz huisstijl
Schrijen-Lippertz huisstijl
Schrijen-Lippertz huisstijl
Schrijen-Lippertz huisstijl
Schrijen-Lippertz huisstijl
Schrijen-Lippertz huisstijl
Schrijen-Lippertz huisstijl
Schrijen-Lippertz huisstijl
Schrijen-Lippertz huisstijl
Schrijen-Lippertz huisstijl
Schrijen-Lippertz huisstijl
pijltje boven