Met 750 vestigingen in 17 Landen is Boels Verhuur is één van de grootste verhuurbedrijven van Europa. Ze verhuren zowel machines en gereedschappen als benodigdheden voor catering- en evenementen inrichting.
1 / uitdaging
Hoe vertalen we de nieuwe strategische koers van Boels naar een inspirerend en branche-onderscheidend merkverhaal en internationaal campagneconcept?
'Boels, verhuurt bijna alles.' Zo stond de verhuurder decennialang bekend. De strategie waarbij het ruime productaanbod en productvoordeel voorop stond, werd herijkt. In een herpositioneringstraject kwam de expertise en hulpbereidheid van medewerkers bovendrijven.
Boels heeft het volume, de kennis en de ervaring in huis om specialistische oplossingen te ontwikkelen voor bouw- en infraprojecten, om samen met klanten en machinebouwers na te denken over duurzaamheidsvraagstukken, veiligheid en innovatie. Zo kiest Boels voor intensievere samenwerking met opdrachtgevers. Als specialist op elke bouwplaats en in verschillende specialistische industrieën.
2 / IDEE
The Ally: Boels is de bondgenoot waar je op kunt vertrouwen om jouw projecten te helpen realiseren.
Het vertrekpunt voor de campagne is 'de Bondgenoot.' Dit is het logische branding archetype dat past bij de aangescherpte strategie en identiteit van Boels.
Voor dit visuele merkverhaal gingen we op zoek naar de menselijke maat. De Boels-medewerkers die partnerships die aangaat met de klant in elke mogelijke situatie wordt het uitgangspunt.
3 / Resultaat
Een filmproductie die internationaal wordt ingezet
We werkten het communicatievraagstuk uit van strategie en concept tot een filmproductie die internationaal ingezet wordt door Boels. We ondersteunen en versterken hiermee de belofte van Boels: Boels keeps you going.
In lijn met de campagne-film maakten we een serie portretten die gebruikt worden als campagnedrager online en offline.