Provincie Limburg
Vidar
Nieuwe koers en visuele vertaling voor Boels
Van machines naar mensen

Met 750 vestigingen in 17 landen is Boels Verhuur één van de grootste verhuurbedrijven van Europa. Je vindt er meer dan 860.000 verhuuritems voor uiteenlopende toepassingen, omgevingen, industrieën en sectoren. Van compleet materieelbeheer en bouwmaterialen voor bouwbedrijven tot machineverhuur aan zelfstandige aannemers en gereedschapverhuur aan particulieren. Maar ook alles wat je maar nodig hebt voor catering en evenementen.

Boels_behind-the-scenes2.jpg
Boels_behind_the_scenes3.jpg
Boels_Behind-the-scenes_1.jpeg

1 / uitdaging

Nieuwe strategische koers én visuele vertaling.

'Boels, verhuurt bijna alles.' Zo stond de verhuurder decennialang bekend. De strategie waarin het ruime productaanbod en productvoordeel voorop stonden, werd herijkt door middel van een herpositioneringstraject. Maar daar stopte onze opdracht niet. Want hoe vertalen we die nieuwe strategische koers van Boels naar een inspirerend en branche-onderscheidend merkverhaal en internationaal campagneconcept?

Still_boels_1.1.15.jpg

2 / IDEE

Archetype bondgenoot als rode draad.

In een herpositioneringstraject kwam de expertise en hulpbereidheid van medewerkers bovendrijven. Boels heeft het volume, de kennis en de ervaring in huis om specialistische oplossingen te ontwikkelen voor bouw- en infraprojecten, om samen met klanten en machinebouwers na te denken over duurzaamheidsvraagstukken, veiligheid en innovatie. Zo kiest Boels voor intensievere samenwerking met opdrachtgevers. Als specialist op elke bouwplaats en in verschillende specialistische industrieën. Dat leidde ons naar het archetype 'de Bondgenoot': Boels is de bondgenoot waar je op kunt vertrouwen om jouw projecten te helpen realiseren. 

The ally bleek dus het logische branding archetype dat past bij de aangescherpte strategie en identiteit van Boels.  Dit vormde dan ook het vertrekpunt voor het visuele merkverhaal en de campagne. Voor het merkverhaal gingen we op zoek naar de menselijke maat. De Boelsmedewerkers die in elke mogelijke situatie partnerships aangaat met de klant vormde daarbij het uitgangspunt. 

Boels Storyboard.jpg
BOELS_Campagneposters-staand-A3_Pressure.jpg
BOELS_Campagneposters-staand-A3_Challenge.jpg
BOELS_Campagneposters-staand-A3_Industrial.jpg

3 / Resultaat

Van strategie tot concept.

We werkten het communicatievraagstuk uit van strategie en concept tot een filmproductie die internationaal ingezet wordt door Boels. We ondersteunen en versterken hiermee de belofte van Boels: Boels keeps you going.

In lijn met de campagne-film maakten we een serie portretten die gebruikt worden als campagnedrager online en offline.

Boels_still.jpg