Woonpunt
Campagnegenerator voor Loyalis
Eindeloos genereren van campagnemiddelen

Loyalis is specialist op het gebied van inkomen en zekerheid. Sinds 2002 verzorgt deze inkomensverzekeraar samen met werkgevers inkomensaanvullingen op sociale regelingen vanuit de overheid, de cao en pensioenfondsen. Een Loyalisklant verdwaalt nooit meer in de complexe wereld van sociale zekerheid. Werknemers worden geholpen om hun inkomen te beschermen bij onverwachte gebeurtenissen, en om gezond en vitaal aan het werk te blijven. Werkgevers mogen rekenen op hulp, advies en oplossingen op maat bij alle HR-uitdagingen en complexe vraagstukken. Loyalis maakt onderdeel uit van verzekeringsmaatschappij a.s.r. 

loyalis-spread.png
loyalis-case-phone.jpg

1 / UITDAGING

70.000 unieke campagneuitingen creëren.

Loyalis was bezig met de voorbereidingen van een grote campagne voor 650 gemeenten, die daarmee al hun medewerkers kunnen benaderen. Deze gemeenten kregen de keuze uit 3 verschillende campagneperiodes, 2 doelgroepen en 18 communicatiekanalen. Tel daar 10 verschillende bestandstypes in 2 varianten en de wens voor personalisatie bij op, en je hebt 70.000 unieke uitingen nodig als iedereen deelneemt. Een stevige uitdaging dus. Aan Zuiderlicht de vraag om hier een slimme oplossing voor te bedenken.

 

Loyalis_bulk_gif.gif

2 / IDEE

Automatiseren dankzij handige tool.

Het automatiseren van het productieproces leek al snel een betere keuze dan het handmatig opmaken van duizenden documenten. Zo ontstond het idee van een generator die on-the-fly documenten genereert. Onze ervaring met het automatisch genereren van bestanden uit websites en bouwen van complexe online tools gaf Loyalis voldoende vertrouwen om groen licht te geven voor een proof-of-concept (POC) om de haalbaarheid van het idee te toetsen.

Het ontwikkelen van zo'n POC helpt om in een vroeg stadium uitdagingen te identificeren en daar oplossingen voor te zoeken. In dit geval bogen we ons over vragen als "Hoe vertel je code waar een woord mag afbreken en wanneer een zin naar de volgende regel mag?". Na alles getackeld te hebben gingen we over op de bouw van de generator, die uiteindelijk op twee manieren werd ingezet. Zuiderlicht genereerde de bulk, en Loyalis kreeg de mogelijkheid om zelf extra documenten te creëren waar nodig.

narrowcasting.jpg
De persoonlijke aanpak leidde tot 25% meer websitebezoekers en meer afgesloten verzekeringen.
Robby Lemmens
Marketeer, Loyalis

3 / Resultaat

Razendsuccesvolle campagnes.

Het primaire campagnedoel van Loyalis is om zoveel mogelijk mensen te bereiken met gepersonaliseerde communicatiemiddelen. Dankzij de generator is het marketingteam nu in staat om met vrijheid én zekerheid grootschalige campagnes aan te bieden en uit te voeren. En de resultaten tot nu toe zijn positief. Zo rolden 300 werkgevers in dezelfde periode een campagne uit, wat meer websitebezoekers en afgesloten verzekeringen opleverde dan ooit binnen één kwartaal gerealiseerd.

Isabelle Beuken van het Loyalis marketing & communicatieteam: "Teruggerekend besparen we op de campagnemiddelen die tot nu toe gegenereerd zijn zo'n 1.750 uur aan handmatig werk. Uiteraard zit er in de ontwikkeling van de generator ook veel tijd en werk, maar dat is niets in vergelijking met de voordelen. De eerste stappen voor doorontwikkeling zijn dan ook al gezet. Zo kunnen we nu voor meerdere werkgevers en doelgroepen gerichte campagnemiddelen genereren. De tijdsbesparing die dat met zich meeneemt zorgt ervoor dat onze contentspecialisten zich kunnen focussen op maatwerk. Kijkend naar de toekomst willen we de tool verder integreren in onze campagneaanpak en de data meer benutten voor analysedoeleinden."