Uit het mapje ‘géén persberichten’

0111 – Na drie maanden participerende observatie staak ik mijn gekwetter op Twitter. Een mooi medium, maar niet voor mij. Wim Ortjens stelt voor om Kwitter op te richten. Geestig.

 

0211 – Collega’s Bert en Ruud presenteren met veel plezier en overtuigingskracht nieuwe huisstijlen voor Hotelschool Maastricht en Maastricht Life & Science Campus. Al dat moois wordt komend voorjaar zichtbaar.

 

0411 – Solar-pionier Gosse Boxhoorn spreekt onze LWV-studieclub toe. Iedereen krijgt er ‘nieuwe energie’ van. Een maand later kan ik hem al aan een energieklant koppelen.

 

0711 – In boekhandel De Tribune houdt Govert Derix met een bezwerende inleiding zijn nieuwe boek ‘Holofaust’ ten doop. ‘Holofaust’ is opgedragen aan Jean-Paul Toonen en zette ook mij al aan tot een wilde dagdroom.

 

1211 – Het ‘best kept secret’ in Belgisch Limburg is misschien wel Tribù in Zutendaal. Wij helpen dit bedrijf met zijn prachtige minimalistische buitenmeubels aan een nieuwe positionering.

Trubú in Zutendaal

1311 – Leve de vrijdagdrukte op A2 en A50! Op en neer naar een acquisitiegesprek in Arnhem kan ik een Marathoninterview uit 1986 integraal beluisteren: Ischa Meijer voelt Freek de Jonge vijf uur lang liefdevol en soms adembenemend aan de tand (podcast).

 

1411 – Vandaag overnacht ons gezin voor de eerste keer op 4 verschillende plaatsen. Zou de volgende gelegenheid weer 10 jaar op zich laten wachten?

 

2011 – Een leuk verzoek uit onverwachte hoek: Zuiderlichts Zijlijn-blogs staan voortaan ook op de portal van Zuid-Limburg, om en om met die van collega Marcel van der Heyden.

 

2111 – Leve de opwarming van de aarde! Op het OLV-plein waan je je vanavond in Rome. Nadat Marielle en ik hebben genoten bij Gio’s Cucina Casalinga nippen we tot diep in de avond aan grappa en amaretto op het terras van De Comedie. Beautiful people flaneren voorbij door zwoele novemberregen.

Gio's Cucina Casalinga Rome

111 – Ook ontwerpers kennen het Droste-effect: prijzen willen winnen inspireert tot prijzen willen winnen! Het jonge ontwerpbureau Homo Ludens (Maastricht, gemiddelde leeftijd 24) wint de prijs voor het Best Verzorgde Jaarverslag met hun inzending VPRO-jaarverslag 2008. Titel: ‘Wie niet waagt, die niet wint’.

De Best Verzorgde Jaarverslagen 2009

2311 – In de regionale krant verschijnt een sympathiek stukje over ‘Beautiful design from the land of the Zachte G’: designwebshop Dutch but not from Holland timmert aan de weg.

 

2511 – Guido Wevers presenteert zijn plannen voor Maastricht Culturele Hoofdstad van Europa. We toverden zijn website VIA2018 + event-aankleding in 3 dagen tevoorschijn.

Culturele Hoofdstad 2018

2711 – We winnen de pitch voor de corporate identity van het Maankwartier in Heerlen. Die wordt op 15 december openbaar gemaakt door Michel Huisman.

 

3011 – We doen dus minder in meer tijd. Zó ziet een baard van twee weken er dan uit:

Martijn Kagenaar
pijltje boven