ARP Nederland
Website met digitale dienstverlening voor Weller
24/7 je huiszaken online regelen

Weller is een woningcorporatie met bijna 10.000 woningen, winkelpanden en garages in de gemeenten Heerlen, Brunssum en Onderbanken. Dit betekent dat zo'n 20.000 mensen 'thuis zijn' bij Weller. Zuiderlicht werkt al sinds 2003 voor de corporatie. Het begon allemaal met de ontwikkeling van een visuele stijl. Sindsdien maakten we talloze communicatie-uitingen. Van visitekaartje tot verhuisdoos. Van de inrichting van de Wellerij tot het Wellermagazine. Van bouwbord tot website.

Ontwerp website Weller

1 / uitdaging

Huurder nog beter bedienen.

 In 2017 is de website toe aan vernieuwing: Weller wil zoveel mogelijk klanten persoonlijk en snel helpen. Offline én online. Dat (potentiële) klanten meer diensten via de digitale omgeving kunnen regelen was de uitdaging. Zoals inschrijven als woningzoekende, het indienen van een reparatieverzoek, wat er in je wijk te doen is en wie je aanspreekpunt is bij vragen. Bovendien wil Weller snel kunnen acteren als de wat moeilijker verhuurbare woningen vrijkomen.

weller-screen-dfb5a20e.png
Door deze intuïtieve en logische manier van informatie opdienen maken we onze huurders blijer.
Krista Poulissen
Communicatie-adviseur/Team bestuursondersteuning & advies, Weller

2 / Idee

Toptaken, snellinks en een helder menu.

Uit gebruikersonderzoek en analytics van gemiddeld 6.000 bezoekers per maand werd duidelijk met welke vragen mensen zitten. Voor ons vormde die kennis van de Weller-klant het uitgangspunt. Dat leidde tot een heel intuïtief UX-design met een heldere structuur, een makkelijk menu en duidelijke knoppen voor toptaken en snellinks. De look & feel sluit naadloos aan bij de identiteit van Weller en benadrukt dus het persoonlijke karakter. Mensen lezen niet graag lange lappen tekst, dus helpen we de bezoekers snel op weg met veel beeldmateriaal, zogenaamde 'kletslussen', stevige typografie, heldere taal, prettige opsommingstekens en een goed kruimelpad. Uiteraard werkt de website perfect op mobiele devices, staand en liggend.

Gebruikersonderzoek website Weller
Gebruikersonderzoek Weller website

3 / Resultaat

Minder vragen in het callcenter.

De helder gestructureerde website maakt het voor (potentiële) klanten makkelijk om de benodigde informatie te vinden. De website wordt als zeer prettig ervaren. Nieuwe suggesties uit een tweede gebruikersonderzoek verwerkten we in het design voordat we online gingen. Het actuele aanbod is direct te vinden, snellinks en buttons naar de meeste gestelde vragen zorgen ervoor dat bezoekers snel antwoord vinden op hun vraag. Verder is er meer aandacht voor de moeilijk verhuurbare woningen en is Weller beter vindbaar voor zoekmachines.

Het gemak voor de huurders is dat ze voortaan 24/7 gebruik kunnen maken van de dienstverlening van Weller. Ze kunnen nu helemaal zelf kiezen of ze hun zaken digitaal of persoonlijk regelen. Mede dankzij de MijnWeller-omgeving kunnen de Weller-medewerkers zich nu echt concentreren op het persoonlijke contact en worden procesvragen sneller digitaal afgehandeld.

Website Weller in gebruik