Zuiderlicht team HT8_4019_KLEIN.jpg
share

De vragen die klanten ons stellen zijn soms lekker concreet (‘Kun je die animatie van vorig jaar updaten met de nieuwste cijfers?’) maar ook steeds vaker nogal abstract (‘Hoe komen wij eerder in beeld bij onze doelgroep?’). Een goed antwoord op een abstracte vraag kost meestal extra tijd.

Sparren over abstracte vragen

Daarom hebben we die extra tijd eind vorig jaar aangeboden aan een aantal organisaties. We nodigden ze uit om een dagdeel te komen sparren over een abstracte vraag die hen bezighoudt. Een vraag die in de dagelijkse hectiek ondersneeuwt. Een vraag waar ze niet 1-2-3 raad mee weten. We weten uit ervaring dat je in een paar uur en vanuit verschillende invalshoeken (design, digital, communicatie, strategie) best snel nieuwe kennis maakt. En dat je in een paar uur al snel iets nieuws hoort, of frisse ideeën opdoet.

Zuiderlicht team.png

Organisaties kiezen zelf een Zuiderlicht-team uit bovenstaande experts.

Van kennismaken tot kennis maken

De organisaties die we dit aanboden, konden zelf een trio Zuiderlicht-experts samenstellen en opgeven waar ze het over wilden hebben. We hebben nu een dik dozijn van die sessies achter de rug en maken op die manier allerlei soorten kennis:

  • Welke fotografiestijl hebben we nodig voor onze nieuwe merkstrategie? 
  • Hoe documenteren wij onze digitale ontwikkeling? 
  • Hoe bereiken we onze complete doelgroep, van millennial tot hoogbejaarde digibeet? 
  • Hoe komen we tot onze merkvisie en -missie? 
  • Wat vinden jullie van ons nieuwe product en de sales pitch die we daarbij geven? 
  • Hoe ziet onze digitale klantreis eruit? 
  • Wat zouden we kunnen leren van niet-klanten? 
  • Hoe realiseren wij groei: op de internationale markt, in distributiegraad en in de verwerving van grondstof? 
  • Hoe nemen wij 7 andere landen mee in de transitie van ons bedrijf? 
  • Hoe kunnen wij ons bedrijf duidelijker positioneren richting MKB? 
  • Hoe moeten wij ons productportfolio herstructureren? 
  • Hoe positioneren we onze regio in een grote nationale lobby? 
  • Hoe profileren wij ons beter en meer gestructureerd?   
ZUIDERLICHT_OVERLEG OP 3.jpg

Dromen werkelijkheid maken

In de relatieve vrijheid van een ‘middagje op de Zuiderlicht-loft’ en in de samenhang van verschillende expertises hebben we inmiddels tientallen whiteboards gevuld, honderden post-its geplakt en gesorteerd en frisse ideeën geopperd. Dat alles om vage of onscherpe droombeelden wat scherper te maken. En misschien worden sommige van die dromen wel werkelijkheid. En dat vinden we reuze interessant en leerzaam! 

Zat je niet bij de ontvangers van onze uitnodiging? Kennis maken en samen met ons toekomstscenario’s verkennen mag natuurlijk nog steeds! Stel dan je vraag en creëer je favoriete team! 

Geschreven door
Martijn Kagenaar
Volg ons op