Header_Zwamburg.jpg
share

Ons multidisciplinaire team pakt grote opdrachten moeiteloos op van A tot Z. Maar zo’n breed scala aan specialismen heeft ook voordelen bij kleinere klussen. Zoals voor Zwamburg. Dat bedrijf kweekt oesterzwammen op koffiedik van Limburgse bedrijven en verwerkt ze in smakelijke snacks. Door de coronacrisis moesten we razendsnel iets bedenken voor hun festivalvoorraad. In no time leidde dat tot een online en offline marketingactie. Krista vertelt over deze zwamtastische actie. 

Zwamburg FB advertentie.png

Creatief omgaan met festivalvoorraad

Veel bedrijven komen door de coronamaatregelen voor uitdagingen te staan. Het gouden randje dat ik zie is dat creatief ondernemerschap daardoor wordt aangewakkerd. Zo ook bij Zwamburg. Door het verbod op grote bijeenkomsten zag eigenaar Rob Hermans het langverwachte festivalseizoen in een keer verdwijnen. Maar wat te doen met de tienduizenden oesterzwamkroketten en -bitterballen die hij al had klaarliggen in de diepvries? Hij wilde zijn overheerlijke oesterzwamsnacks al eerder op de kaart krijgen bij (Limburgse) cafetaria’s, en dankzij corona kon dat nu meteen.

Liefde voor snacks

Daarvoor klopte hij bij ons aan. Samen met Martijn, Jeroen en Jules ging ik aan de slag om het maximale te halen uit zijn budget. En alsof dat al niet genoeg motivatie was, waren er nog meer redenen om enthousiast te worden van deze klus. Zo roept het snackwereldje bij mij melancholie op: ik werkte ooit vijf jaar in een fastfood restaurant in mijn geboortedorp Schimmert. En laat dat nou net de vestigingsplaats van Zwamburg zijn! Kan geen toeval zijn toch ;)

Toonbankbord Zwamburg.jpg

Teamwork

Ik deed wat deskresearch en ging ik aan de slag met concept en copy. Na een korte review koos het team een richting. Op basis daarvan maakte Jules frisse ontwerpen die onderscheidend zijn voor de branche. Jeroen bedacht een strategie voor social media advertising. Uiteindelijk leverden we een toonbankbordje, poster en Facebookadvertenties op. Onze nieuwsbriefteksten werden door Rob geïmplementeerd en ook het beheer van de campagne pakte hij zelf op: heel pragmatisch én kostenbesparend!

Ik ben altijd zeer kritisch maar dit is gewoon perfect. Die frisse look bevalt mij prima en dat 'duurzaam-superlekker-streekproduct'-logo is waanzinnig!
Rob Hermans
directeur, Zwamburg

Mijn learnings

Al met al een ‘quick maar helemaal niet dirty’-klus. Waar ik zelf veel voldoening uit haalde was dat we binnen zo’n korte tijd op basis van relatief weinig input kwamen tot een goed resultaat. Wat mij verraste was hoe snel je elkaar binnen een team aanvoelt als je samen in een pressurecooker zit. En de reactie van de klant was natuurlijk de kers... uhm... mayonaise op de friet! 

Nieuwsgierig geworden naar de oesterzwamkroket? Vraag ernaar bij jouw snackbar of bestel een doosje rechtstreeks bij Zwamburg

PS – Wij aten hier op kantoor al oesterzwamsnacks van Zwamburg voordat we naar het ambtenarencarnaval gingen, en het is absoluut een aanrader ;-)

Broodje oesterzwamkroket.png
Geschreven door
Krista Lahaye
Volg ons op