share

Op de eerste verdieping van Centre Céramique wordt hard gewerkt aan een nieuw geschiedenismuseum. Maastricht Museum vertelt hier de verborgen verhalen van deze bijzondere stad. Aan Zuiderlicht de eer om een passende identiteit te ontwikkelen. Vandaag zag die het levenslicht tijdens een preview voor genodigden en pers.

20230414_084536.jpg
20230414_090311.jpg

Museale proeftuin

Maastricht Museum is hét museum voor, van en over (het verleden van) Maastricht. Het is nog volop in ontwikkeling, maar vanaf vandaag al toegankelijk voor publiek. Dit heeft alles te maken met de gekozen route, die uniek te noemen is voor de museumwereld. Niet elitair iets van bovenaf opzetten maar juist van onderop organiseren, en dus ook actief ideeën en verhalen ophalen uit de stad. En dat doet Maastricht Museum dan ook in een heel vroeg stadium.

Samen met de pers en andere genodigden kregen enkele Zuiderlichters vanochtend een preview van deze museale proeftuin, met rondleiding van directeur Wim Hupperetz. En vanavond, tijdens Museumnacht Maastricht, kan Museum zijn eerste echte bezoekers verwachten!

9cd34b6d131d3b2af65ceb9e19ad88ce.jpg
Bekijk de teaser

Een mooie start

De vraag om een identiteit te ontwikkelen voor een museum krijgen we niet elke dag. Een mooi project waarin we onze liefde voor de stad én cultuur letterlijk vorm kunnen geven. We ontwierpen een logo en een veelzijdige communicatiestijl. Op basis hiervan rolden we in korte tijd al verschillende middelen uit. Van een website en beletteringen voor vitrines tot metershoge banieren. Alles om het museum een mooie start te geven.

20230414_093109.jpg

Samen verder bouwen

We zijn trots op het resultaat dat we samen met het team van Centre Céramique en interieurarchitect i29 in sneltreinvaart hebben neergezet. De komende weken bouwen we met heel veel plezier verder aan dit veelbelovende museum.

Maastricht Museum is gratis te bezoeken t/m 22 juni. Ga zeker een keer kijken! Download een gratis ticket via de website.

20230414_093138.jpg
20230414_093439.jpg
Geschreven door
Krista Lahaye
Volg ons op