share

Met 22 zorgcentra in Maastricht, Heerlen en het Heuvelland richt Sevagram zich op zorg, wonen en welzijn voor ouderen. Net zoals bijna elke zorginstelling in ons land zoekt Sevagram nieuwe medewerkers. Een wervingscampagne moet daarom niet alleen opvallen, maar mensen ook écht raken. Onze troefkaart? De medewerkers en hun passies. Want werken is een stuk leuker als je je hobby mag meenemen, toch? 

Wervingscampagne van formaat

Misschien ben je de campagne tegengekomen 'in het wild'. Met name in Maastricht was hij bijna niet te missen met alle abri's,  busreclames en spotjes op RTV Maastricht. Maar ook op het enorme digitale billboard langs de A2 en in de krant schitteren de medewerkers van Sevagram. Want wie kan potentiële medewerkers nou beter overtuigen van hoe fijn werken bij Sevagram is dan mensen die het uit ervaring weten.

Neem je hobby mee naar je werk

Om tot een campagnethema te komen vroegen we de klant wat werken bij Sevagram nou eigenlijk zo bijzonder maakt. Het antwoord was dat je als medewerker dankzij de grootte van de organisatie de ruimte krijgt om te ontdekken waar je hart ligt. Bijvoorbeeld door ervaring op te doen op verschillende locaties. Maar ook door zelf invulling te geven aan de manier waarop je bijdraagt aan het welzijn van ouderen. Dat kietelde onze creativiteit. We besloten dan ook om potentiële medewerkers aan te spreken op hun passie náást de zorg. Op die hobby waar ze al hun vrije uurtjes in steken. Want bij Sevagram kun je dit combineren met je werk als zorgprofessional. Een bingomiddag, voorleesavond, mozaïekkunstwerk, karaokeshow of danswedstrijd. Het kan allemaal. Je neemt je hobby gewoon mee naar je werk, en krijgt de ruimte om te doen waar je hart ligt. Dat maakt elke (werk)dag niet alleen leuker voor de medewerkers, maar ook voor de bewoners.

Coronaproof portretten met props

Om de boodschap over te brengen zochten we medewerkers met een bijzondere hobby. Een hobby waar ook de bewoners van meegenieten. Vanwege corona was het helaas niet mogelijk om de acht uitverkoren Sevagrammers in actie op de werkvloer te fotograferen. Het werd studiofotografie, met rekwisieten om de hobby's uit te beelden. Al snel werd duidelijk dat de 'modellen' net zoveel plezier beleefden aan het maken van de campagne als wij.

Ken jij nog iemand die bij Sevagram zou willen werken?  
Stuur hem of haar dan door naar www.werkenbijsevagram.nl

Geschreven door
Krista Lahaye
Volg ons op