Conservatorium Maastricht
Laura Metaal
één krachtig Hurks-merk
Corporate website vol trots en storytelling

Familiebedrijf Hurks – met zijn hoofdvestiging in Eindhoven – geeft al meer dan 100 jaar vorm aan de ambities van zijn opdrachtgevers. Het bedrijf blinkt uit in complexe projecten,  binnenstedelijke herontwikkeling, en behoort tot de Nederlandse top van ziekenhuisbouwers.

De werkmaatschappijen van Hurks hadden allemaal een eigen gezicht. Daar kwam een einde aan toen wij vanaf 2012 de groeiambities van Hurks vertaalden naar één krachtige merkidentiteit. Sindsdien ontwikkelen we diverse middelen voor Hurks zoals de website, advertenties, jaarverslagen en het personeelsblad.

Website en online jaarverslag Hurks op tablet, mobiele telefoon en iMac

1 / uitdaging

Nieuw ingeslagen weg zichtbaar maken.

De nieuwe identiteit die we in 2012 ontwikkelden wordt gekenmerkt door een opgefrist logo, een aanvullende actieve huisstijlkleur (magenta) en krachtige fotografie van Hugo Thomassen. De veranderingen in de merkstructuur kwamen samen in een nieuwe corporate website: hoe kan het veelzijdige bouwbedrijf die nieuw ingeslagen weg zo goed mogelijk online zichtbaar maken? Bijkomend doel was om Hurks neer te zetten als een dynamisch en uitdagend bouwbedrijf dat tegelijkertijd ook ervaren en solide is. De corporate website heeft geen directe commerciële rol. De visuele en storytelling content moet primair de attitude van het bedrijf overbrengen en daarmee vertrouwen scheppen.

Gevelbelettering Hurks
Fotografie Hurks door Hugo Thomassen
De ambitie was om één sterk merk te bouwen. State-of-the-art, controversieel en met lef. Woorden die de nieuwe website kenmerken. Hurks kreeg hiermee letterlijk één gezicht. Zowel intern als in de markt. Daar ben ik ontzettend trots op.
Nicole Toebast
toenmalig Concernmanager Communicatie, Hurks

2 / Idee

Aan de slag met storytelling contentstrategie.

Als minst bekende bouwbedrijf van de Nederlandse top 10 wilde Hurks een website die sterk  afweek van de standaard in de sector. Om 'één Hurks' te onderbouwen creëerden wij een rijk gevulde schatkist boordevol afwisselende story's over samenhang, ketenintegratie en vraaggestuurd bouwen. De verhalen werden zódanig geselecteerd en gemaakt dat deze storytelling strategie een trots bedrijf positioneert en profileert. Het verhaal van Hurks wordt verteld door de bijzondere projecten en de mensen die deze realiseren. Het gridsysteem met kleine contentblokken zorgt voor focus maar ook voor een gevoel van dynamiek. Short copy maakt de website snel scanbaar. De krachtige foto's tonen de kennis, de ervaring en de drive. Geen droge opsomming van projecten, maar een verhalende manier om de unieke kracht van Hurks over te brengen. Hurks is tenslotte niet zomaar een bouwer, maar een actieve meedenker, een engineer die je vraagt als anderen er niet uit komen.

Website Hurks op tablet
Online jaarverslag Hurks op tablet

3 / Resultaat

Zichtbaar naar de landelijke top.

Hurks positioneert zich met deze stevige zelfbewuste website als de landelijke speler die het in de afgelopen decennia allang geworden was. Zonder de nuchtere Eindhovense roots uit het oog te verliezen groeit het bedrijf door, ook na de verkoop van de divisie industriële bouwcomponenten (medio 2017). Hurks doet dat langs de A2-as: noordwaarts met prestigieuze projecten in Amsterdam en Utrecht (vanuit een nieuwe vestiging aldaar) en zuidwaarts met gecompliceerde herontwikkelingsprojecten in Maastricht en Valkenburg.

Fotografie Hurks door Hugo Thomassen