Boekenplank
Conservatorium Jazz Night
Merkidentiteit De Limburger
Een wereld van verschil

Uitgever Concentra/Mediahuis wil De Limburger weer urgenter maken. Een nieuwe merkidentiteit is daarvoor de eerste impuls. Wij ontwierpen een nieuw logo, werkten mee aan de restyling van de krant en ontwikkelden een multimediale campagne. Van de leeuw in het logo namen we afscheid. Die is hét symbool van de macht, en nieuwsmedia controleren die macht juist dag-in-dag-uit. We introduceerden een trotse, open letter als pijler onder de nieuwe merkidentiteit: de Brando. Verder maakten we het blauw steviger, ten gunste van de leesbaarheid en de autoriteit van het merk. In de krant zelf creërden we meer rust en ruimte voor duiding, foto’s, illustraties en graphics.

Logo De Limburger
Ontwerp De Limburger dagblad en app

Wereldburgers en een groter bereik.

Limburg zit vol contrasten, werelden van verschil. De Limburger zit er bovenop en middenin. De Limburger wil van Limburgers wereldburgers maken, sluit mensen aan op wat er speelt. In de vorm van vandaag. In de tv-commercial (geproduceerd door T36), geldt: the medium is the message. Als baken van overzicht en rust presenteert zich de vernieuwde Limburger. In alles 'Een wereld van verschil'. De impact? Een groter bereik (digitaal én print).

limburger-commercial.png

European Newspaper Award

Project:
Award:
European Newspaper Award
Prijs:
Newspaper of the Year
Date:
2017