Testen & Optimaliseren

Webanalytics en dashboarding

Bijna iedere website beschikt over Google Analytics. De basisinformatie (hoeveel bezoekers, welke pagina’s) is op die manier voor iedereen wel voorhanden. Toch is er vaak veel winst te behalen door te analyseren hoe een website nu écht presteert. Het is dan nodig om gegevens te combineren (bijvoorbeeld: paginaweergaven per verkeersbron), gegevens te vergelijken (met vorige periodes of met benchmarks) en doelen in te stellen om te bepalen of websitebezoekers doen, wat we willen dat ze doen. Zuiderlicht richt voor iedere nieuwe website - in overleg - Google Analytics in. Vervolgens kunnen we ondersteunen bij het analyseren van de gegevens (ook van bestaande websites) en hier conclusies en aanbevelingen aan verbinden. 

Liever zelf een vinger aan de pols houden? Indien gewenst verzorgen we ook graag een training Google Analytics. Steeds vaker richten we bovendien gebruiksvriendelijke dashboards in. In zo’n dashboard tonen we de meest relevante informatie afkomstig uit Google Analytics, op een overzichtelijke manier. Hiervoor maken we gebruik van o.a. Google Datastudio, waar we óók statistieken uit andere bronnen zoals Google Ads kunnen tonen. Een dashboard wordt voortdurend live bijgewerkt zodat de informatie altijd actueel is.

Terug naar overzicht
Maud_t.jpg
Maud van Bilsen
Client Director Tech

Creating better business. We know how.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?