strategie & design thinking

Probleemdefinitie

De ervaring leert dat er achter de vraag van onze klanten vaak nog andere vragen schuilgaan. Zo wordt bijvoorbeeld al in specifieke middelen gedacht, bijvoorbeeld een website, terwijl het doel ook op andere manieren bereikt kan worden. Om tot de kern te komen vragen we goed door. Pas als we de vraag achter de vraag kennen, kunnen we het juiste advies geven en een ontwerp maken. Het maken van een goede probleemdefinitie is dus een vanzelfsprekend onderdeel van ons werk en is een cruciaal punt in de Double Diamond-aanpak die we hanteren bij projecten (Discover – Define – Develop – Deliver). Het idee achter de eerste diamant is dat het voor de impact van een designoplossing essentieel is dat het juiste probleem wordt opgelost. Daarom dienen de werkzaamheden in de eerste diamant waarin we onderzoek doen naar het probleem en de context van de klant (Discover) en daarna gebruiken we die informatie om het project en het probleem te definiëren (Define).

Probleemdefinitie en Double Diamond-aanpak bij Zuiderlicht in Maastricht
Double Diamond
Terug naar overzicht
Ruud_T_t.jpg
Ruud Temmink
Creative Director Design

Creating better business. We know how.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?