communicatie

SEO-analyse

Met een SEO-analyse (SEO = search engine optimization) kijken we hoe vindbaar een website is. De algoritmes van Google en andere zoekmachines zijn geheim en veranderen regelmatig. Mede daardoor zijn niet alle factoren die van invloed zijn op ranking beïnvloedbaar. Toch zijn er verschillende dingen die we kunnen doen om de vindbaarheid positief te beïnvloeden. Zoals zorgen voor een goede technische basis en de juiste content waaronder metadata. Indien nodig maken we ook een zoekwoordenanalyse. 

In de SEO-analyse gebruiken we software om een bestaande website volledig te controleren op de belangrijkste technische eisen. Daarnaast bekijken we waar kansen liggen om te stijgen in de rankings voor relevante zoekwoorden. Dit begint met een zoekwoordenanalyse: op welke zoektermen moet de website gevonden worden? Vervolgens kijken we naar de concurrentie voor deze zoekwoorden. Zaken als de domein-autoriteit (DA) en linkprofielen van concurrerende websites, afgezet tegen de website die wij analyseren, geven een realistisch beeld van waar de kansen liggen om te scoren met SEO.

SEO analyse en metadata bij Zuiderlicht in Maastricht
Terug naar overzicht
Krista_p.jpg
Krista Lahaye
Communicatieadviseur / Project Manager

Creating better business. We know how.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?