communicatie

Marketing automation

Marketing automation is het gebruikmaken van verschillende (semi)geautomatiseerde systemen om leads en prospects te binden, inspireren en tot klant te maken. We maken hierbij gebruik van software zoals Active Campaign of Hubspot: we kijken samen welk pakket het beste past bij de behoefte. In essentie werken alle systemen ongeveer hetzelfde: iedere lead krijgt via e-mails een opvolging. In tegenstelling tot de ‘klassieke’ nieuwsbrief, is deze opvolging sterk gepersonaliseerd en dynamisch. Op basis van bijvoorbeeld klik- en surfgedrag, kan een lead automatisch naar een andere opvolging worden verplaatst, stappen overslaan, of juist even ‘rust’ krijgen als ze nog niet klaar zijn voor verdere opvolging. Ook kunnen leads van ‘scores’ worden voorzien: de meest actieve en geëngageerde leads komen zo bovendrijven en kunnen van Marketing Qualified Leads worden gemaakt tot Sales Qualified Leads.

Zuiderlicht kan de marketing automation tools inrichten en integreren in een nieuwe of bestaande website. Ook kunnen er koppelingen gebouwd worden met andere software, zoals CRM- of kassasystemen. Het belangrijkste is echter dat de opvolging van de leads wordt uitgewerkt: welke informatie op welk moment is nodig, om de lead steeds een stapje verder in de klantreis mee te nemen? Een doelgroep- en klantreisanalyse helpt ons om de perfect mix te vinden tussen inspiratie, informatie en commerciële content.

Terug naar overzicht
Jeroen_p.jpg
Jeroen Huynen
Consultant / Associate

Creating better business. We know how.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?