communicatie

E-mailmarketing

E-mailmarketing is een populaire manier om doelgroepen te bereiken. Aan een nieuwsbrief gaat wel enig denkwerk vooraf. Voor wie maak je de nieuwsbrief en wat wil je bereiken? De content moet natuurlijk aansprekend zijn, anders denkt de ontvanger “ah, die weer, daar heb ik nu even geen tijd voor, later misschien” en dan ben je weg. Dat ene item wat de mail ‘leuk’ maakt kan een reden zijn om altijd de mail te openen. Vaak zijn dit de persoonlijkere onderwerpen. Veel bedrijven stoppen hun nieuwsbrieven vol met berichten. Omdat langere nieuwsbrieven niet voor een betere CTR (click through ratio) zorgen, kan het een overweging zijn om bijvoorbeeld twee keer per maand te verschijnen met kortere mails, dan één keer met tien onderwerpen.

Nieuwsbrieven bij Zuiderlicht in Maastricht


Bij Zuiderlicht werken we met MailChimp, een gebruiksvriendelijke online tool om nieuwsbrieven te maken, te versturen en het bereik ervan te monitoren. In principe kan iedereen er zelf mee aan de slag na een korte instructie. Waar nodig bieden we ondersteuning met elke fase in het proces. Van account inrichten, adreslijsten importeren en template maken tot en met opmaak, schrijven, redactie en verzending. Ook monitoring hoort tot onze services. Vanzelfsprekend koppelen we MailChimp ook met de website als dat gewenst is in verband met nieuwsbriefinschrijvingen.

Terug naar overzicht
Jeroen_p.jpg
Jeroen Huynen
Consultant / Associate

Creating better business. We know how.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?