communicatie
Communicatiestrategie
Op basis van de doelgroepen en (communicatie)doelstellingen leggen we in een communicatiestrategie vast hoe we die doelen willen bereiken. Denk bijvoorbeeld aan de boodschap en de middelenmix. Zo’n strategie kan intern of extern gericht zijn. Het gaat erom hoe je de boodschap bij de doelgroep tussen de oren krijgt, zodat de doelstelling wordt bereikt. Dat heeft onder meer consequenties voor de media, de tone-of-voice en de communicatiemomenten die je kiest. Aan de basis van een communicatiestrategie kunnen verschillende behoeftes liggen: bijvoorbeeld om het vergroten van de bekendheid van een merk, product of productcategorie. Als het beïnvloeden van de merkattitude van belang is dan kiezen we een strategie om de houding ten opzichte van het merk te verbeteren. Ook tevredenheid over een merk kan de belangrijkste communicatiestrategie zijn om gemaakte keuzes van je doelgroep te bevestigen en de positieve ervaringen met het merk te versterken. De tevredenheid kan leiden tot gedragsbehoud en herhaling van gebruik.
Terug naar overzichtCreating better business. We know how.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?