Website Conservatorium Maastricht

User centered, sneller, meer beleving

Eind 2015 kregen we van Conservatorium Maastricht de briefing voor de nieuwe site. In het kort: user centered, snel, betere navigatie, meer beleving, ruimte voor beeld en video, proces ondersteunend, goede agenda-functie, uitgebreid formulierensysteem ter ondersteuning van de backoffice, passend bij de doelgroep, goede profielenbank, tweetalig (per pagina in te schakelen), voorzien van testimonials, etc. En natuurlijk repsonsive, dus een goede presence op desktop, tablet en mobile devices. Welnu, hij is online: www.conservatoriummaastricht.nl


Conservatorium website menu - Zuiderlicht
Conservatorium website agenda - Zuiderlicht


Slimme navigatie

In samenwerking met Buro Open werkten we de bestaande content (zo’n 1.600 pagina’s met meer dan 2.000 foto’s en 400 bestanden) om tot zo’n 450 nieuwe pagina’s. We ontwierpen een slimme navigatiestructuur en maakten daarbij gebruik van interesting topics en pagina tabs. De ‘get started’-links maakten we bereikbaar door de hele site.

En om de conversie te verhogen kregen de opleidingspagina’s allemaal een beknopte samenvatting met duidelijke call-to- action buttons. We vereenvoudigden het aanmeldproces door de introductie van een native flow. Ook is er nu een duidelijke agenda-functionaliteit.



Makkelijk te onderhouden

De beleving op de site kreeg een impuls door automatisch gegenereerde headerbeelden per afdeling. We selecteerden een fotograaf die prachtige portretten maakte van de hele staf. Last but not least: alle pagina’s zijn via het Concrete5-CMS makkelijk en snel te onderhouden door het Conservatoriumteam zelf.


Altijd een goede presence

Of je nu via desktop, tablet of mobile kijkt, de 7.500 bezoekers per maand krijgen de site op z’n best gepresenteerd. Snel vinden ze de informatie waar ze naar op zoek zijn.

pijltje boven