Woonpunt website - conversie optimaliseren

Conversie optimaliseren op de huizenmarkt

Woonpunt levert betaalbare woningen voor mensen die dat nodig hebben. De huurder staat centraal. Bijna alle zaken die de huurder rondom de huur wil kunnen regelen, zijn toegankelijk via de website. Denk bijvoorbeeld aan het doen van een reparatieverzoek of het opzeggen van de huur. Daarnaast ontsluit de site het totale woningaanbod van Woonpunt, en vervult daarmee ook voor potentiële huurders (en kopers!) een belangrijke rol.


Techniek en design helpen bij het vinden van een woning


Het vinden van een woning is één van de speerpunten van de volledig vernieuwde website. Om dat te realiseren kreeg een aantal zaken speciale aandacht tijdens het traject. Zo is er zwaar ingezet op zoekmachine optimalisatie, waarbij continu gezocht is naar de synergie tussen design en techniek. Daarnaast zijn de user flows in de site opnieuw ontworpen zodat de bezoeker zo goed mogelijk door het aanbod geleid wordt. En omdat de site van Woonpunt als bedrijfskritisch is aangemerkt, is er gekozen voor gecertificeerde hosting.

Woonpunt website - user flow

Verbeterde user flows


Op de nieuwe website is de zoekfunctie volledig opnieuw ontworpen. Het geografisch zoeken op een kaart is ingeruild voor zoeken op drie simpele criteria: plaats, prijs en woningtype. Doordat op de website heldere keuzes zijn gemaakt, wordt kiezen voor de bezoeker een stuk makkelijker. Daarbij zorgen de duidelijke call to action buttons ervoor dat de gebruiker ook meteen actie kan ondernemen als hij een geschikte woning heeft gevonden. Dankzij een duidelijk formulier zet hij super eenvoudig de eerste stap op weg naar zijn nieuwe woning.


Monitoring van sales funnels


In de website zitten 5 verschillende sales flows verwerkt die de gebruiker in contact brengen met het juiste 'loket' van Woonpunt. Aan de achterkant worden die flows stuk voor stuk apart gemonitord zodat Woonpunt precies weet wat er allemaal gebeurt op de website.



Woonpunt website - zoekmachine optimalisatie

Woonpunt website - responsive design

Responsive design voor meer bezoekers


Sinds kort weegt Google het feit of een website goed werkt op mobiele apparaten mee in de positie in de zoekresultaten. Google heeft hetzelfde doel voor ogen als Woonpunt: het bieden van een optimale gebruikerservaring, ongeacht het device waarmee ze de site bezoeken. Daar hoort een goed werkende responsive website natuurlijk bij, zowel voor het gemak van de bezoeker als voor de ranking in zoekmachines.



Woonpunt website - performance
Woonpunt website - certificering


Bekijk de site zelf op: www.woonpunt.nl



Meer weten?


Wilt u meer weten over conversie en zoekmachine optimalisatie?

Neem dan contact op met Martin Wiersma of Dennis Hambeukers.

pijltje boven