Synthon Jaarverslag 2015

Modellen uit de hele wereld

Er staat een indrukwekkend rijtje jaarverslagen van Synthon op onze presentatiewand. Elk verslag opnieuw is een subliem project, vooral omdat de opdrachtgever ons veel vrijheid en vertrouwen geeft. Het jaarverslag 2015 kreeg bovendien extra glans: al tijdens, maar zeker ook ná verschijning. Tijdens het proces omdat we de kans kregen niet minder dan 50 modellen vanuit ‘de hele wereld’ hiervoor te portretteren. Lees ook het blog over de grootse modellenwerfactie. Na oplevering omdat we voor deze uitgave werden bekroond met een eervolle Red Dot Design Award.

In position

Het verslag draagt de titel In position, om aan te duiden dat na alle inspanningen in de afgelopen jaren het bedrijf nu klaar staat om de komende jaren resultaten te oogsten. Het in positie zijn hebben we ook in de fotografie laten zien. Alle modellen zijn exact in dezelfde positie gefotografeerd.

Puur beeld

Synthon vindt dat iedereen op aarde toegang verdient tot kwalitatief goede gezondheidszorg. Fotograaf Hugo Thomassen maakte de prachtige portretten van de 'wereldburgers' die in het jaarverslag te zien zijn en die de filosofie van het bedrijf verbeelden. Modellen van 0 tot 100. Geen ‘echte modellen’, maar ‘echte mensen’. Gewoon zoals ze zijn. Doordat alle modellen in dezelfde positie zijn gefotografeerd, met blote schouders, zonder make-up en recht in de camera kijkend, ontstaat een puur beeld en vallen de bijzondere kenmerken van de verschillende mensen extra op. Om de diversiteit nog meer te laten zien maakten we vier verschillende covers, met voor- en achterop in totaal 8 portretten.

pijltje boven