Woonpunt huisstijl

Grande dame van de huisstijlen

De stijl van Woonpunt is misschien wel de bekendste corporate identity die Zuiderlicht ontwikkelde. De huisstijl dateert van 2000, en is met een aantal doorontwikkelingen, consistent, communicatief en aansprekend gebleken en gebleven. De stijl is sober en speels, en kenmerkt zich door de frisse fotografie van Philip Driessen en heldere typografie en kleuren. De basis van de stijl is rood (baksteen) en groen (omgeving), als typering van de woningcorporatie, die niet alleen over woningen (steen) gaat, maar vooral zorg draagt voor een fijne woonomgeving. In de loop van de jaren hebben we de identiteit vorm kunnen geven in bijna alle denkbare uitingen, zowel interne als externe communicatie, en zowel ruimtelijk, grafisch als interactief. Bij Woonpunt geldt in grote mate dat we vorm geven aan inhoud, iets wat Zuiderlicht bij voorkeur doet. Aan inhoud besteedt Woonpunt veel aandacht bijvoorbeeld in de vaak geprezen en onderscheiden jaarverslagen, maar ook in de communicatie met bewoners, stakeholders en medewerkers. Reuze trots zijn we op de website die we voor Woonpunt ontwikkelden in 2011-2012. De corporatie kreeg daarmee een uitgebreider palet aan communicatiemogelijkheden in handen. Behalve de site zijn 'in de buitenwereld' vooral uitingen als wagenpark, gevelbelettering, verhuur- en verkoopadvertenties, makelaarsborden en magazines zichtbaar.


 
Woonpunt huisstijl

Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl

Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl

Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl

Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl

Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl

Woonpunt huisstijl
Woonpunt huisstijl
pijltje boven