Museumnacht campagne

Maastrichtse musea in de nacht

1 avond, 1 nacht. Topkunst. Onverwachte ontmoetingen. Performances. Workshops. Storytelling. Minitours. Dans. Sneak previews. Drankjes. Beats. Dat is Museumnacht Maastricht.


Bonnefantenmuseum, Museum aan het Vrijthof, Bureau Europa, Boekhandel Dominicanen, Marres, B32, Van Eyck Academie, Centre Céramique, het Drukkunstmuseum en Natuurhistorisch Museum bundelen hun krachten tijdens de Museumnacht Maastricht. Op 15 april 2016 vond de eerste editie plaats. Het culturele kapitaal van Maastricht schitterde tijdens deze Museumnacht. Zo'n 3.400 popelende, goedlachse en hoofdzakelijk jonge mensen bezochten het evenement. Voor veel van hen was het een eerste kennismaking met een van de tien instellingen.


Van logo tot website, van t-shirt tot programmaflyer en van advertentie tot roll-up banners en driehoeksborden. The whole shebang was herkenbaar vormgegeven door Zuiderlicht op basis van sponsoring. Net als het voorzitterschap van deze kersverse stichting overigens. Het donkere van de nacht wordt in de stijl verbeeld met de kleur donkerblauw, de energie die het evenement teweeg brengt in de stad wordt gesymboliseerd met helder geel. We kozen voor een sterke, typografische oplossing die neonverlichting als vertrekpunt kent. De speelse afwisseling van onderkast en kapitalen draagt bij aan de eigenheid. Net zo verrassend als het programma van Museumnacht Maastricht.



Museumnacht campagne
Museumnacht campagne
Museumnacht campagne
Museumnacht campagne
Museumnacht campagne
Museumnacht campagne
Museumnacht campagne
Museumnacht campagne

Museumnacht campagne

Museumnacht campagne

Museumnacht campagne
Museumnacht campagne

Museumnacht campagne
pijltje boven