De Limburger huisstijl

Een wereld van verschil

Om een factor van betekenis te blijven moet het merk De Limburger urgenter worden. Een nieuwe merkidentiteit was dan ook de wens van uitgever Concentra/Mediahuis. Zuiderlicht ontwierp logo en huisstijl, werkte in het designteam mee aan de restyling van de krant, ontwikkelde een nieuwe merkvisie en bedacht een multimediale campagne.


De Limburger wil krachtig, vitaal, duurzaam en onderscheidend zijn. De blauwe balk met wit woordmerk bleef behouden. De kleur blauw is nu iets steviger. Dat komt de autoriteit van het merk ten goede en zorgt voor een betere leesbaarheid. Van de leeuw namen we afscheid. Die is immers hét symbool van de macht en wordt juist gecontroleerd door De Limburger. Daarnaast is de leeuw overbodig voor de Limburgse identiteit. Want Limburgser dan de merknaam bestaat niet.




De Limburger huisstijl

Bouwstenen

De nieuwe letter, de Brando, is open, fris, krachtig, en veelzijdig in gebruik. Een belangrijke pijler onder de nieuwe merkidentiteit. Als logoletter en dominant in het nieuwe ontwerp.

De Limburger huisstijl
De Limburger huisstijl

Een wereld van verschil.

De Limburger huisstijl
De Limburger huisstijl


Commercial

Product features

De Limburger huisstijl




De Limburger huisstijl
De Limburger huisstijl
pijltje boven