Brightlands huisstijl

Welkom in Brightlands

Sinds 15 september 2014 heet de Limburgse kennisregio Brightlands. Chemelot Campus en Maastricht Health campus, Universiteit Maastricht, Maastricht UMC+ en Zuyd Hogeschool bundelen hun krachten in dit nieuwe merk. De Provincie zet Brightlands voor zijn internationale branding in de etalage als één van de Limburgse parels.

Hieraan ging een intensief traject van ruim een jaar vooraf. Zuiderlicht ontwikkelde de nieuwe merkidentiteit waaronder de naam en bijpassende visuele identiteit. De naam Brightlands is intelligent, veelbelovend, licht, open, internationaal en door de meervoudsvorm niet exclusief voor Limburg. Met een beeldmerk dat bestaat uit losse elementen die hun kracht bundelen, een visuele stijl waarin kleurverlopen symbool staan voor de transities en een eenvoudig en toch eigenzinnig lettertype. Aangevuld met onderscheidende portretten van fotografenduo No Candy.

Voor de lancering van het merk is in gekozen voor een bottom-up strategie, gebaseerd op de inhoud. Want zonder inhoud kan Brightlands geen getalenteerde onderzoekers en ondernemers naar de regio halen. En gelukkig is er volop overtuigende inhoud in Brightlands. Kweekvleesburger, 3D-geprinte schedelimplantaten, frisdrankflesjes van maïs, concepten om gezonder te eten, ze worden hier bedacht en ontwikkeld door talenten uit de hele wereld. En dit is nog maar het begin…
De collectieve ambitie, het goede basisidee en de creativiteit die dat teweegbracht gaven ons veel energie en plezier!

Brightlands huisstijl

Infographics

Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl

Corporate fotografie

Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl


Brightlands huisstijl

Brochures

Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl

Corporate website

Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl

Meet bright people

Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl
Brightlands huisstijl
pijltje boven