1limburg huisstijl

App jij 'm al?

1Limburg is het online nieuwsplatform waarin Dagblad de Limburg, Limburgs Dagblad en L1 sinds september 2014 hun krachten bundelen. 1Limburg heeft de ambitie om de grootste nieuwssite van Limburg te worden. Een consequente en krachtige profilering is onmisbaar voor de herkenbaarheid. Logo en huisstijl vormen de basis van de profilering en daarmee een belangrijk strategisch middel. Zuiderlicht verzorgde het design. De site en app werden ontwikkeld door een collega-bureau.

1limburg huisstijl

1limburg huisstijl
1limburg huisstijl

1limburg huisstijl
1limburg huisstijl

1limburg huisstijl
1limburg huisstijl

Twee campagnes-in-één

Ook werden we gevraagd om voor 1Limburg “urgentie te creëren”. Hoe kunnen we in korte tijd zorgen voor naamsbekendheid én duidelijk maken welk product achter die naam schuil gaat én mensen prikkelen om web en app te gebruiken én hen betrekken bij ons merk? Vooral voor de groep onder 40 jaar moesten we een list verzinnen. Dat stelde ons (en collega-notenkraker Joeri Bakker) voor een dubbele uitdaging.

De marktleider…

Enerzijds lanceren L1 en MGL een nieuwe marktleider. Daarbij past een zelfbewuste toon. 1Limburg wil ‘het nieuws claimen’. Daarom nam 1Limburg bezit van de media en openbare ruimte in Limburg met korte raadselachtige zinnetjes over nieuws. Wat is nieuws? Wat is nieuws niet? Wat zeggen beroemdheden over nieuws? Zonder afzender, als ‘teasers’. Online en offline.

 

Zodra de aap uit de mouw ging, titelden we af met de no-nonsense pay-off ‘Het nieuwste nieuws via app en web’. De samenwerking tussen L1 en MGL versterkt het nieuwe merk maar is geen hoofdboodschap (hoe bijzonder die samenwerking ook is).


1limburg huisstijl
1limburg huisstijl

1Limburg advertentie nieuws
1Limburg advertentie 'Klik eens naar iets nieuws'
1Limburg advertentie 'Groot nieuws voor jou'
1limburg huisstijl
1limburg huisstijl
pijltje boven