Maastricht Toneelstadfestival

Confrontatie op straat

Het Maastricht Toneelstad Festival is een state of the art theaterfestival, dat in drie dagen werd gecomprimeerd. Het festival wilde moderne en nieuwe vormen van toneel in Maastricht op het podium brengen. Het logo is gebaseerd op een verkeerd afgescheurde entreeticket dat dominant wordt gebruikt in alle mogelijke aansnijdingen en draaimomenten. In 2012 kreeg de stijl van het festival een face-lift, en werd de krant een handzamere brochure. De directe stijl bleef, en daar werd een vaste kleur (geel) in robuuste stroken aan toegevoegd. Het confronterende campagnebeeld, dat iets weg heeft van een terrorist, riep in de stad soms heftige reacties op. Sommige affiches in de stad waren beklad met commentaar.

 

Maastricht Toneelstadfestival
Maastricht Toneelstadfestival
Maastricht Toneelstadfestival
Maastricht Toneelstadfestival
Maastricht Toneelstadfestival
Maastricht Toneelstadfestival

MTF 2008-2011

Maastricht Toneelstadfestival
Maastricht Toneelstadfestival
Maastricht Toneelstadfestival
Maastricht Toneelstadfestival
Maastricht Toneelstadfestival
Maastricht Toneelstadfestival
pijltje boven