Universiteit Maastricht 40 jaar

Introductie van het nieuwste nieuws

1Limburg is het online nieuwsplatform van L1 en de Limburgse dagbladen. 1Limburg wil mensen bereiken die L1 en dagbladen met hun ‘klassieke’ producten niet bereiken. 1Limburg vroeg ons om een merkidentiteit en introductie die nieuwe doelgroepen aanspreekt zonder bestaande te vervreemden.

Merkidentiteit

Voor twintigers en dertigers is 1Limburg een nieuw merk als alle andere. Dus moet 1Limburg zijn mannetje staan tussen Google, Facebook, Nu.nl en Spotify. Een sterk nieuwsmerk straalt gezag en tijdloze actualiteit uit en geen provinciaalse symboliek. Dus voor 1Limburg geen leeuw, vlag, heraldiek of bronsgroen. Wie onafhankelijkheid hoog in het vaandel draagt, zet zaken stevig zwart op wit. Met een ‘responsive’ logo als basis van de merkidentiteit. Het is heel ‘clean’. Pas in de context, tussen het regionale nieuws, komt het tot leven.


Introductie

Intussen moest 1Limburg “urgentie creëren”. Hoe kunnen we in korte tijd voor naamsbekendheid zorgen én duidelijk maken welk product achter die naam schuil gaat én mensen prikkelen om web en app te gebruiken? Bij een nieuwe marktleider past een zelfbewuste toon. 1Limburg wil ‘het nieuws claimen’. Daarom nam 1Limburg bezit van de media en openbare ruimte in Limburg met korte raadselachtige zinnetjes over nieuws. Wat is nieuws? Wat is nieuws niet? Wat zeggen beroemdheden over nieuws? Zonder afzender, als ‘teasers’. Online en offline. Zodra de aap uit de mouw is, titelen we af met de no-nonsense pay-off ‘Het nieuwste nieuws via app en web’.





pijltje boven