Vesteda advertentiecampagne

Inzicht komt met de jaren

We werkten met Vesteda aan het explicieter formuleren van de intrinsieke klasse, liefde voor het product en design en de toegevoegde waarde voor de huurder van Vesteda. Deze identiteit en de kernwaarden van Vesteda vertaalden we naar een copy, grafisch beeld en een gevoel. Uit die stijl zijn talloze uitingen geboren, waaronder de advertenties in een landelijke campagne die in alle grote titels en op billboards te vinden was. Uit een eye tracking onderzoek, waarbij gemeten wordt hoe communicatie- en marketing uitingen aanslaan bij publiek, bleken de advertenties in bladen, op abri's en billboards steevast hoog te scoren.    

Vesteda advertentiecampagne
Vesteda advertentiecampagne
Vesteda advertentiecampagne
Vesteda advertentiecampagne
Vesteda advertentiecampagne
Vesteda advertentiecampagne
Vesteda advertentiecampagne
Vesteda advertentiecampagne
Vesteda campagne
Vesteda campagne

Eye-tracking onderzoek laat zien dat we de benchmark verslaan

Reclame kan alleen van invloed zijn op de doelstellingen van een organisatie als consumenten bereid zijn kennis te nemen van een uiting. Een goed mediaplan zorgt voor een optimaal bereik onder de doelgroepen. Vaak gaan we er verder van uit dat mensen bij confrontatie alles wel zien. Niets is minder waar. Mensen ontwijken veel uitingen waarmee ze worden geconfronteerd. Bij reclame betekent het dat deze uitingen niet verwerkt worden. Dit kan geregistreerd worden met behulp van eye-tracking. De meting van een advertentie geeft zo antwoord op de vraag of het lukt om aandacht te krijgen in een sterk concurrerende omgeving?

 

Eye-tracking onderzoek liet zien dat het gemiddeld aantal oogfixaties op deze advertenties 885 was, waarvan 164 op het merk (rode zone), 350 op de tekst (blauwe zone) en 348 op de foto (groene zone). De merkcontactscore ‘Vesteda’ was 77%. Over het algemeen wordt als benchmark voor merkcontact de gemiddelde score gehanteerd van de top 30% beste advertenties. Deze lag op 72%. Hiermee versloegen we de benchmark!

pijltje boven