Responsive kokosmakronen!

19.08.2015

Waarvoor kom je naar ons bureau? Wat tikt iemand in die een nieuw bureau zoekt?

Dit stukje gaat over branchevervaging. Of, positiever geframed, over integrale dienstverlening. Zo simpel als het voor de buitenwereld is, zo moeilijk is het voor onszelf om te bepalen wat we zijn en wat we doen. We kunnen het niet bagatelliseren. Omdat wij bedrijven helpen daarover na te denken en scherpe keuzes te maken. Positioneren is een vak. “Wie niet kiest, wordt niet gekozen.” Maar nu Google het oriëntatieproces domineert, moeten wij ook kiezen. Op welke zoektermen willen wij gevonden worden?


lees verder

Ja, we maken ook...

10.02.2012

Vandaag, 10 februari 2012, is het precies een jaar geleden dat we begonnen aan de nieuwe website van Woonpunt. En sinds ruim een week is de site online. Nu gaat er elke week wel een site van ‘ons’ in de lucht, maar die van Woonpunt licht ik er even uit. Misschien vind je het niet erg ‘newsworthy’. Denk je: Woonpunt en Zuiderlicht werken toch al sinds mensenheugenis samen. Ja we werken al lang samen en ook tamelijk intensief, maar dat wij de nieuwe site voor Woonpunt zouden maken was allerminst een uitgemaakte zaak.


lees verder

Is kwaliteit duur?

09.06.2011

Een beroemde Zuiderlicht-anekdote. Een klant reageerde ooit nogal fel op de factuur van de fotograaf: “Wat?! 250 gulden voor één foto? Er zitten 36 opnames op zo’n rolletje, dus is 20 gulden meer dan genoeg!”


lees verder

Tegendraads mooi

21.02.2011

Je zult maar afhankelijk zijn van de bouwsector. Er wordt weinig gebouwd. Belvédère is vooralsnog een goedkope parkeerplaats voor shoppend Maastricht en ook andere projecten komen maar mondjesmaat voorbij de bouwbord-fase. Architectenbureaus en consultancy's halveren in omvang, beton- en cementbedrijven kampen met overcapaciteit en leveranciers van installaties en afwerkingsmaterialen krijgen de knip op de neus


lees verder

Met de kennis van nu

30.12.2010

Het staat vast. In 2011 werken we geconcentreerder, grensverleggender, duurzamer en energieker dan ooit. Dat haal ik niet uit een glazen bol of koffiedik, maar dat kun je aflezen aan de resultaten van 2010. Resultaten uit het verleden zijn namelijk een goede garantie voor de toekomst. Eerder beweerde ik dat na een korte kloosterretraîte, nu is het tijd voor boter bij de vis. "Met de kennis van nu".


lees verder
  volgende
pijltje boven