Wat we hebben geleerd over Digital Service Design

13.06.2016

Service design is hot. Als je op Internet rond snuffelt lijkt het alsof iedereen het doet of gaat doen. Maar wat is het nu precies? Iedereen lijkt er zijn eigen definitie op na te houden. Vraag het tien mensen en je krijgt minstens elf verschillende antwoorden. Hier willen we vertellen wat wij onder service design verstaan en wat we geleerd hebben in diverse projecten.


lees verder

Hoe doet Zuiderlicht het?

07.06.2016

Met hun ‘boekenexpertise’ in het achterhoofd namen onze stagiairs Tolley Moloney (London College Of Communication) en Katrien van Rangelrooij (Maastricht University) enkele posters van Zuiderlicht onder de loep.


lees verder

De perfecte productposter

02.06.2016

Uit onderzoek naar productposters leren we veel over hoe zo’n poster er in het algemeen uit hoort te zien. Stagiaires Ptolemy Moloney (London College Of Communication) en Katrien van Rangelrooy (Maastricht University) onderzochten welke grafische elementen van een poster bijdragen aan de zogenoemde ‘stopping power’; de kracht om in een fractie van een seconde de aandacht van een voorbijganger naar een poster te kunnen trekken.


lees verder

Is less really more?

30.05.2016

“Less is more.” Een welbekende uitspraak in de designwereld. Maar geldt deze uitspraak ook voor het design van posters? Onze stagiairs Ptolemy Moloney (London College Of Communication) en Katrien van Rangelrooy (Maastricht University) deden onderzoek naar ‘visuele stopping power’. In deze blog delen zij de resultaten van hun theoretische onderzoek.


lees verder

Mega

19.05.2016

Webdesign projecten zijn er in allerlei soorten en maten. Aan de ene kant heb je de zogenaamde one-pager, die maar één pagina nodig heeft om haar boodschap over te brengen. En aan de andere kant van het spectrum heb je een website als die van de Universiteit Maastricht. Toen we een jaar of drie geleden aan deze opdracht begonnen bestond deze website uit ongeveer 50.000 pagina’s.


lees verder
  volgende
pijltje boven