Design is business

15.02.2017

Goed design is geen luxe kostenpost, maar een weloverwogen investering in succes. Nog niet iedereen is zich daarvan bewust. Gelukkig is daar nu hulp (uit onverwachte hoek): Netflix met acht portretten van topdesigners in "Abstract". Verplichte kost voor ondernemers, bestuurders en andere beslissers met ambitie.


lees verder

Liever gek dan braaf

24.03.2016

De open dag van het Maastricht UMC+ hesen we 18 maart 2017 in een nieuwe jas. In co-creatie met het ziekenhuis ontwikkelden we een Doe- en beleefdag, rondom de ervaringen van 6 patiënten. Hun innemende en indringende verhalen vormden letterlijk de leidraad voor de ± 4.000 bezoekers. Naar concept en fysieke bewegwijzering, ontwikkelden we een app die praat met beacons.



lees verder

Ladders & Bananen

01.03.2016

Door de grote opkomst voor de lezing van 25 februari verplaatste onze maandelijkse ‘lezing op de loft’ zich deze keer naar het Theater aan het Vrijthof. Op het podium Cyriel Kortleven, een spreker met meer dan 15 jaar ervaring in het vakgebied van creativiteit en innovatie. ‘Ladders & Bananen’ werd een inspirerende avond rondom het thema creativiteit en innovatie. Van kaarttruc tot golven van verandering en van ideakillers tot giga-dromen.


lees verder

Thanks for sharing!

21.01.2016

Meteen in het nieuwe jaar zochten we modellen van alle leeftijden en uit alle hoeken en gaten van de wereld. En dat hebben we geweten! Voorlopig is het zonder twijfel de leukste klus van het jaar. En in het (dit jaar) 30 jarig bestaan van Zuiderlicht by far de omvangrijkste modellenwerfactie ooit. In totaal reageerden ruim honderd mensen. De inbox raakte behoorlijk in de war van zoveel enthousiaste reacties. De uitgaande mail stampte drie dagen lang overuren. Iedereen die de moeite nam zijn of haar mooie gezicht in beeld te laten brengen: duizendmaal dank! We wisten wel dat rondom Maastricht zoveel moois te vinden zou zijn, maar jullie plezierige deelname overtrof alles. You made our days!


lees verder

Bloody bold

04.12.2014

Britse merken inspireren ons. BP, Innocent, London 2012, Orange, Tate, Unilever. Stevig, stoer, silly, maar altijd overtuigend. Hun bedenkers noemen dat ‘bold’ design. Alsof ze geen compromissen hoeven sluiten. Hoe kan dat?


lees verder
  volgende
pijltje boven