Wordt Service Design de nieuwe standaard?

23.03.2017

Bij Zuiderlicht groeit een nieuwe loot aan de designstam: (digital) service design. Dit betekent onder andere dat we design strategisch inzetten. We zitten als designers steeds vaker aan de organisatie strategie tafel. Dat was eerst wat vreemd, maar wordt steeds normaler. Dat was ook het thema van de dit najaar gehouden Global Service Design Conference in Amsterdam. Wij waren erbij en schreven er een artikel over in het Touchpoint magazine.


lees verder

Bigger logos, better results (of: why size still matters)

09.03.2017

Het zijn drukke tijden voor experts in surgery marketing en brand funnel data. Maar zij vergeten dat een merk eerst een beeld moet oproepen. Wij vragen ons af of hun ragfijne schakeringen zich wel uitbetalen. En of de grote lijnen van de klassieke merkstrategie echt aan betekenis hebben ingeboet.


lees verder

Design is business

15.02.2017

Goed design is geen luxe kostenpost, maar een weloverwogen investering in succes. Nog niet iedereen is zich daarvan bewust. Gelukkig is daar nu hulp (uit onverwachte hoek): Netflix met acht portretten van topdesigners in "Abstract". Verplichte kost voor ondernemers, bestuurders en andere beslissers met ambitie.


lees verder

This is Europe Calling!

07.02.2017

Precies 25 jaar geleden werd het Verdrag van Maastricht ondertekend. De stad staat stil bij die gebeurtenis en hangt vol met vlaggen met daarop "Europe Calling!". Waarom eigenlijk?


lees verder

Swingstate Limburg

27.01.2017

Marcia Luyten en Petra Stienen zetten met onder meer Connie Palmen, Twan Huys en Wim Pijbes hun tanden in de vraag “Wat kan de Randstad van Limburg leren?” Bemind als buitenland, bespot om al het andere. Maar Limburg is ook een succesvol laboratorium voor internationalisme, kunst en nieuwe economie.


lees verder
  volgende
pijltje boven